O posuzování druhých
2. Nebo kterýmž soudem soudíte, [týmž] budete souzeni, a kterou měrou měříte, bude vám zase odměřeno.3. Kterakž pak vidíš mrvu v oku bratra svého, a v oku svém břevna neznamenáš?4. Aneb kterak díš bratru svému: Nech ať vyjmu mrvu z oka tvého? A aj, břevno v oku tvém.5. Pokrytče, vyjmi nejprv břevno z oka svého, a tehdy prohlédneš, abys vyňal mrvu z oka bratra svého.6. Nedávejte svatého psům, aniž mecte perel svých před svině, aťby snad nepotlačily jich nohama svýma, a obrátíce se, neroztrhaly vás.*
Vynikající smlouva spravedlivého Ježíše, zvláště významná pro služebníky náboženství. Nabídnete-li služebníkům náboženství knihu zmíněnou v Bibli jako tu se sedmi pečetěmi, pravděpodobně ji neotevře. Přesto se mnozí z nich a také politici nakonec probudí, protože nové frekvence vyčistí jejich podvědomí.
Ptejte se, hledejte, klepejte
7. Proste, a dánoť bude vám; hledejte, a naleznete; tlucte, a bude vám otevříno.
8. Nebo každý, kdož prosí, béře; a kdož hledá, nalézá; a tomu, kdož tluče, bude otevříno.
9. An který z vás jest člověk, jehož kdyby prosil syn jeho za chléb, dal by jemu kámen?
10. A prosil-li by za rybu, zdali dá jemu hada?
11. Poněvadž tedy vy, jsouce zlí, umíte dobré dary dávati dětem svým, čím více Otec váš, kterýž jest v nebesích, dá dobré věci těm, kteříž ho, prosí?
12. A protož všecko, jakž byste chtěli, aby vám lidé činili, tak i vy čiňte jim; toť zajisté jest zákon i proroci.
Skvělá slova od spravedlivého Ježíše. Těmito slovy nás vybízí, abychom se ptali, hledali a klepali při hledání odpovědí na cestě k Bohu. Tak se odhaluje pravé poznání. Odpovědi přicházejí k těm, kteří jsou na tyto otázky zralí. Nenechte se mýlit v této době poslední šance, jak jste se mylně po celá staletí zatemňovali svou mysl modlami, které překrucují posvátná písma.
Úzká brána
13. Vcházejte těsnou branou; nebo prostranná brána a široká cesta jest, kteráž vede k zahynutí, a mnoho jest těch, kteříž vcházejí skrze ni.
14. Nebo těsná jest brána a úzká cesta, kteráž vede k životu, a málo jest nalézajících ji.
Každý z vás samozřejmě pochopil, že těmito větami Ježíš mluvil o obtížné cestě k růstu duše a snadné cestě k pádu duše.
Strom se pozná podle ovoce
15. Pilně se pak varujte falešných proroků, kteříž přicházejí k vám v rouše ovčím, ale vnitř jsou vlci hltaví.
16. Po ovocích jejich poznáte je. Zdaliž zbírají z trní hrozny, aneb z bodláčí fíky?
17. Takť každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce nese.
18. Nemůžeť dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého vydávati.
19. Všeliký strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen bývá.
20. A tak tedy po ovocích jejich poznáte je.
21. Ne každý, kdož mi říká: Pane, Pane, vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí vůli Otce mého, kterýž v nebesích jest.
22. Mnozíť mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém jménu divů mnohých nečinili?
23. A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.
Skvěle namluvené Ježíšem. Tato slova platí více pro služebníky náboženství a politiky všech zemí než pro ostatní, neboť právě jejich bezbožností a nedostatkem duchovních skutků se svět přiblížil k propasti. Úroveň autority a služebníků náboženství odráží úroveň společnosti.
Dva základy
24. A protož každého, kdož slyší slova má tato a plní je, připodobním muži moudrému, kterýž ustavěl dům svůj na skále.
25. I spadl příval, a přišly řeky, a váli větrové, a obořili se na ten dům, ale nepadl; nebo založen byl na skále.
26. Každý pak, kdož slyší slova má tato, a neplní jich, připodobněn bude muži bláznu, kterýž ustavěl dům svůj na písku.
27. I spadl příval, a přišly řeky, a váli větrové, a obořili se na ten dům, i padl, a byl pád jeho veliký.
28. Stalo se pak, když dokonal Ježíš řeči tyto, že se převelmi divili zástupové učení jeho.
29. Nebo učil je jako moc maje, a ne jako zákonníci.
Ježíš neměl žádnou autoritu a nepřišel vládnout, ale s posláním od Boha pomáhat světu: vrátit se od náboženství k učení shůry. Žádná pozemská autorita se nemůže srovnávat s božským posláním, které obdržel Ježíš. Následoval vůli Všemohoucího osvobodit učení Jediného od lží a překroucení, aby lidé překonali své rozdělení a nepřátelství. Přesto svět nenaplnil smlouvy poslů a nadále důvěřuje falešným prorokům, kteří mluví bez božského důkazu. Svět tak stále následuje ty, kteří rozdělují národy, aby sloužili zlodějům a tyranům, a míří k propasti.
* Text Bible je citován z Bible Kralická (1613) - Matouš 7